تعمیر بتن جدا گردیده با پاشیدن ملات

در‌این طرز، شبیه روش شاتکریت با مخلوط خیس، اما با سرعت بسیار کم‌تر، ملات از پیش تنظیم گردیده جهت تعمیر قسمت‌های جدا گردیده، با فشار کم به محل مورد نظر پاشیده میشود. ملات با اسلامپ پایین، از روش پمپ‌های کوچک بتن‌ یا این که پمپ‌های اختصاصی کارهای سنگین، داخل شلنگ حرکت و پاشیده می شود. هوا هم در سر نازل به ملات طولانی تر می‌گردد. ‌

در‌این شیوه در مقایسه با طرز شاتکریت با مخلوط خشک یا این که مرطوب، نازل به سطح تعمیر بسیار نزدیک‌تر میباشد.‌ به‌این مفهوم میباشد که می تواند براي فضاهای تنگ نیز آیتم به کارگیری قرار گیرد. با توجه به ماهیت غلظت و چسبندگی ترکیب مورد نظر و فشار کمتر اعمال گردیده درین روش، واجهش به مراتب کمتری به سمت بیرون نسبت به شاتکریت با سرعت بالا موجود است. گذشته از اینکه هر گونه تعمیری روی عضو بتنی صورت پذیرد، علت خسارت می بایست محاسبه و هدف از تعمیر معلوم شود.

عوارض متعارف اضمحلال بتن‌

هدف از اجرای این گونه تعمیر ‌

بسته به مخلوط ملات منتخب، پاشیدن با فشار کم برای اصلاحات و تعمیرات سطحی یا این که تعمیرات بنا‌ای بکار گرفته میشود. پاشش مخلوط با هدف دوام در قبال یخ زدن-ذوب شدن، مقاومت در قبال سولفات،کاهش نفوذپذیری و بقیه ویژگی‌های مورد نظر یا این که مشخص گردیده قادر است فرمول‌بندی شود.

 

مورد های به کار گیری

معمولاً ملات پاشی با فشار کم برای تعمیرات سطح های عمودی و بالای سر به کار گیری می‌گردد.

کاربردهای موفق آن دربرگیرنده

تعمیرات بنا‌ای پل‌ها، پایه‌های پل و ساختمان، سطح های زیرین دال‌های بنا‌ای، دیوارهای داخلی و خارجی مخازن، استادیوم‌ها، تونل‌ها و دیوارهای نگهبان میباشد. به کارگیری از این طریق در تعمیرات بنا‌ای هنگامی به شایسته ترین شکل صورت می گیرد که تحت نظارت و راهنمایی یک مهندس ذی‌صلاح صورت بپذیرد.

ضخامت لایه گذاری در هر بار پاشش قادر است بین ۱۳ تا ۱۰۰ میلی متر باشد.

ضخامت‌های بیش تر از ۱۵۰ میلی متر با چند دفعه لایه گذاری ممکن میباشد.

در‌صورتی‌که به ضخامت‌های بیشتراز ۱۰۰ میلی متر نیاز باشد، بقیه طرز‌ها ممکن میباشد اقتصادی تر باشد.

عنصرهای تشکیل دهنده ملات بسیار گسترد‌ه‌اند و گزینش آنان به شرایط مختص تعمیر بستگی داراست. فرمول تهیه ملات ممکن میباشد مشتمل بر موادی از قبیل مواد ضدخوردگی، ترکیبات هواساز و افزودنی‌های پیوندساز باشد.

در‌این طریق هزینه‌های مصالح اولیه نسبت به شیوه شاتکریت عادی بیش تر میباشد البته هزینه‌هاي‌اجرایی اکثر زمان ها کمتر ‌یا این که با آن قابل مقایسه میباشد چون درین نحوه به تمیزکاری کمتری نیاز میباشد، واجهش مصالح کمتر بوده، همینطور به اپراتور بتن‌پاش ماهر نیازی وجود ندارد.

عوامل اثرگذار در فراهم سازی سطح که صرفاً به اینها هم محدود نمیشوند شامل موارد پایین میباشد.

بتن آرکا

برای بازدید از سایت دیگر ما اینجا کلید کنید.

با تشکر از دیدن شما

تعمیر بتن جدا گردیده با پاشیدن ملات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *