توضیح اجمالی کاربرد اسپیسر های استفاده شده در بنا بتنی

توضیح اجمالی کاربرد اسپیسر

اسپیسرهاردفیکس

توضیح اجمالی کاربرد اسپیسر

اسپیسر سنگین هاردفیکس قطعه ای کارآمد و مطلوب برای به کارگیری در

سطح های افقی و اشکال کف های سنگین و پرتراکم مانند فونداسیون ، تیرها ،‌ شناژها و کفهای حجیم می‌باشد .

اسپیسر هاردفیکس توانمند به جا دادن میلگرد 10 تا 32 میلیمتر دربین کارگیرهای خود میباشد و

قدرت تحمل توشه نقطه ای تا 350 کیلوگرم را دارا است .

معیار مصرف اسپیسرهاردفیکس در فونداسیون ها و کفهای نیمه سنگین 4 عدد در هر متر مربع و

در کفهای فوق سنگین و حجیم 6 الی 10 عدد در هر متر مربع

با اعتنا به حجم بنا و در تیرها و

پوترها واحد سنجش مصرف اسپیسر هاردفیکس 3 عدد در هر متر مربع ارتفاع

( در هر ستون 2 عدد با مسافت 60 الی 70 سانتیمتر از یکدیگر)

میباشد .

 

توضیح اجمالی کاربرد اسپیسر

توضیح اجمالی کاربرد اسپیسر های استفاده شده در بنا بتنی

اسپیسر ماکس فیکس

اسپیسر متوسط یا این که نیمه سنگین ماکس فیکس برای تولید پوشش بتنی در گونه های بنا های میلگردی

مانند پوترها ،‌تیرها ،‌شناژها و کف های با وزن میانگین گزینه استعمال قرار می گیرند .

اسپیسر ماکس فیکس توانا به جای دادن میلگرد 8 تا 20 میلیمتر

درون فک های خویش است و توانا به تحمل توشه نقطه ای تا 180 کیلوگرم می‌باشد .

میزان مصرف اسپیسر ماکس فیکس در کف های نیمه سنگین 4 عدد در متر مربع هست و

در تیرها و پوترها میزان مصرف اسپیسر ماکس فیکس 3 عدد در هر متر ارتفاع

( در هر ستون 2 عدد با مسافت 60 الی 70 سانتیمتر از یکدیگر )‌

هست .

 

اسپیسر مینی فیکس :

 

اسپیسر سبک مینی فیکس ارزانترین و سبک ترین اسپیسر بین اسپیسرهای تولیدس شرکت شیمیایی بتن پلاست هست .

اسپیسر مینی فیکس در گونه های کف ها و سقف های بافته گردیده

با میلگردهای سبک ( میلگردهای حرارتی )‌

جهت گونه های سقف کامپوزیت و سقف های عرشه پولادی و قطعات پیش ساخته بتنی و …

گزینه به کار گیری قرار می‌گیرد . اسپیسر مینی فیکس قادر به تحمل

توشه نقطه ای تا 35 کیلوگرم را دارا هستند و

توانمند به جای دادن میلگرد 6 تا 18 میلیمتر داخل فک های خویش می‌باشد .

سفارش می شود به جهت سبکی و ضعف در ساختار اسپیسر مینی فیکس حداکثر

سایز میلگرد مورد مصرف 14 میلیمتر باشد

در شرایطی‌که میلگردهای سایزهای فراتر مدنظر بود بهتر میباشد از ماکس فیکس یا این که هاردفیکس مصرف شود

معیار مصرف اسپیسر سبک مینی فیکس در سقف های سبک 4 عدد در هر متر مربع میباشد .

 

اسپیسر فلت فیکس:

 

اسپیسر فلت فیکس از نظر ساختاری شباهت متعددی به اسپیسر مینی فیکس دارااست

با این تفاوت که دارنده یک کف صاف و تخت در پایین خویش است و

به جهت این مزیت برای تولید پوشش بتنی برای سقف ها و کف های سبک تیرچه بلوک که بوسیله فوم های پلی استایرن پوشانده گردیده اند مطلوب میباشد .

اسپیسر فلت فیکس توانمند به جای دادن میلگرد 6 الی 14 میلیمتر داخل فک های خویش میباشد و

به صورت کلی برای شبکه های میلگردی سبک سفارش میگردد .

معیار مصرف اسپیسر فلت فیکس روی سطح ها قابل انعطاف و فرو رونده 4 عدد در هر متر مربع و

روی فوم های یونولیت 2 عدد در پهنا فوم و به مسافت 50 سانتیمتر از یکدیگر در زمان هست .

توضیح اجمالی کاربرد اسپیسر

اسپیسر ساید فیکس

 

اسپیسر میانگین ساید فیکس یا این که اسپیسر یکطرفه برای ساخت پوشش بتنی در بنا های با وزن میانگین و

نصفه سنگین گزینه استعمال قرار میگیرد . اسپیسر ساید فیکس با دقت به داشتن قفل کن یکطرفه امکان جا زدن از بغل بر روی میلگرد را دارا میباشد و

به جهت داشتن این مزیت در شرایطی که بطور نمونه در بنا ای تعداد اسپیسرهای مصرفی از سوی ناظر معدود باشد به راحتی از بغل به بنا بیش تر شود .

این مزیت سبب ساز می‌گردد تا برای اسپیسر گذاری دوباره پایین میلگردها نیاز به بالا داخل شدن شبکه های میلگردی و حرکت دادن آنان نباشد .

اسپیسرهای ساید فیکس قوی به تحمل توشه نقطه ای تا 200 کیلوگرم می‌باشند معیار مصرف اسپیسر ساید فیکس

در کف های میانگین 4 عدد در هر متر مربع می‌باشد و در تیرها و پوترها 3 عدد در متر ارتفاع است .

 

اسپیسر یوفیکس

 

اسپیسر یوفیکس محصولی عمل آمد است که فاقد شاخک های قفل کن میلگرد در ساختار خویش میباشد و با دقت به داشتن نشیمنگاه و کرسی مطلوب قابلیت و امکان قرار دادن گونه های سایزهای میلگرد را بر روی خویش میسر می‌کند . استعمال از یوفیکس در حالت اسپیسر گذاری دوباره و در حالتی که بنابر حالت بنا ای سایز میلگردها گوناگون باشند مطلوب میباشد . اسپیسر یوفیکس قدرتمند به تحمل بار نقطه ای تا 200 کیلوگرم میباشد و معیار مصرف آن در کف های میانگین 4 عدد در هر متر مربع و در تیرها و پوترها 3 عدد در متر ارتفاع میباشد . به جهت عدم وجود شاخک های قفل کن میلگرد به کارگیری از اسپیسر یوفیکس برای بنا های میلگردی که جابجایی و رفت و آمد زیاد و بتن ریزی حجیم در آن انجام می گردد مجاز نمیباشد .

توضیح اجمالی کاربرد اسپیسر

اسپیسر دابل فیکس

 

اسپیسر دابل فیکس یا این که اسپیسر دو کانال قطعه ای کارآمد و اختصاصی برای ساخت پوشش بتنی در دال های بتنی و سقف های بتنی دو شبکه می‌باشند . اسپیسر دابل فیکس از دو نصیب پایه (مادگی) و هد(نری) ساخته شده میباشد و برای استعمال می بایست تودر تو مونتاژ شوند . اساس اسپیسر دابل فیکس دارنده چهار شالوده با طول 25mmو 40mm است و نصیب هد یا این که نری اسپیسر دابل فیکس از 80mm تا 180mm قابل عرضه میباشد .

برای مصرف اسپیسر دابل فیکس نخست پایه + هد با هم مونتاژ می گردند و روی سطح مورد نظر قرار می گیرند . اسپیسرهای کانال زیرین روی مبنا اسپیسر دابل فیکس قرار می گیرند . اسپیسر دابل فیکس یا این که اسپیسر دوبل توانمند به جای دادن میلگرد 6mm تا 25mm روی شالوده ها و میلگرد 10mm تا 25mm روی هد یا این که نری خویش میباشد . ترازو مصرف اسپیسر دابل فیکس در سطح های گسترده 4 عدد در هر متر مربع است .

 

اسپیسر فلت بار

 

اسپیسر فلت بار قطعه ای مطلوب برای ساخت پوشش بتنی روی میلگردهایی میباشد که روی کف های قابل انعطاف و فرو رونده ، مانند کف های پوشیده گردیده از فوم های پلی استایرن قرار خواهند گرفت .

اسپیسر فلت بار کار کشته به جای دادن دو ستون میلگرد متقاطع به هم می‌باشد و باتوجه بدین مزیت اسپیسر فلت توشه برای قرارگیری در محل تقاطع دو میلگرد ایده آل میباشد .اسپیسر فلت بار قادر به جای دادن میلگرد 8mm الی 14mm در قفل کن های خویش میباشد و میزان مصرف اسپیسر فلت بار 4 عدد در متر مربع در سطح های گسترده میباشد .

توضیح اجمالی کاربرد اسپیسر

اسپیسر راندبیس

 

اسپیسر راند بیس یک مسافت نگهدار معمولی و مقرون به صرفه برای سقف ها ودال های سبک و دیوارهای پیش ساخته که برای مسلح نمودن بتن از مش های مهیا بافته گردیده در کارخانه به کارگیری می‌گردد هست . اسپیسر راند بیس حاذق به تحمل توشه نقطه ای تا 250 کیلوگرم می‌باشند و برای قرارگیری حداکثر سایز میلگرد 22mm مطلوب می‌باشند . ترازو مصرف اسپیسر راند بیس در کف سازی 2 عدد در هر متر مربع و در سقف های بزرگ 2 عدد درمتر مربع از مساحت می‌باشد .

اسپیسر لانگ بیس

اسپیسر لانگ بیس مسافت مراقبت مطلوب و کارآمد فارغ از شاخک قفل کن میباشد که صرفا تحت عنوان کرسی شبکه های میلگردی سبک در سطح های پهناور و سقف هایی که قرار میباشد با مش های بافته گردیده مهیا ‌مسلح شوند آیتم به کارگیری قرار می گیرد . استعمال از اسپیسر لانگ بیس در کف سازی تالار ها و محوطه سازی بسیار مقرون به صرفه است . اسپیسر لانگ بیس قدرتمند به تحمل توشه نقطه ای تا 200 کیلوگرم است . واحد سنجش مصرف اسپیسر لانگ بیس در کف سازی 2 عدد در متر مربع و در سقف های پهناور 2 عدد در هر متر مربع از مساحت میباشد .

 

اسپیسر ویل فیکس

 

اسپیسر ویل فیکس یا این که اسپیسر گرد یا این که اسپیسر شمسی مسافت حفظ مطلوب برای به کارگیری در سطح ها عمودی مانند دیوار و ردیف و مقاطع مدور هست و در بتن های درجا یا این که پیش ساخته بطور گسترده آیتم به کار گیری قرار می‌گیرد . اسپیسر ویل فیکس مطابق استاندارد BSI7973 ‌ پباده سازی و ایجاد می گردد و طوری پباده سازی و ساخت میشوند که در قبال بتن سیال مانعی ساخت نکند .
اسپیسر ویل فیکس دارنده قفل کن بسیار قوی در راس خویش برای به دست آوردن میلگرد هست . وجود شاخک در زمان اسپیسر ویل فیکس موجب میشود تا در قبال ویبره و ارتعاش شدیدی که هنگام بتن ریزی انجام می گردد ، اثری از آن بر روی سطح بتن بجا نماند و بازدارنده نفوذ یون های کلر، ‌سولفات ها ، اسیدها و دست اندرکاران مخرب به باطن بتن میگردد . به کارگیری از اسپیسر ویل فیکس در سطح ها عمودی این مزیت را تولید می‌کند که کانال های میلگردی نسبت به قالب بتن به طور کاملً موازی قرار گیرند و از پیچیدگی آرماتور داخل قالب پرهیز می نماید .
اسپیسر ویل فیکس روی کمرکش ها ( خاموتها)‌به طور عمودی نصب میشوند . اسپیسر ویل فیکس سازه به توان وسایز قادر به جا دادن میلگرد از 6mm تا 32mm میباشد . معیار مصرف اسپیسر ویل فیکس در دیوار و سطح ها عمودی 3 عدد در هر متر مربع برای هر کدام از سطح ها آرماتور بندی میباشد و در ردیف های با طول 3 متر دستکم 16 عدد هست که در هر ضلع خاموت 2عدد در هر طول 5/1 متری تکرار میشود.
در حالتی که خاموت یا این که کمرکش خارج از شبکه آرماتورها قرار گرفته باشد می بایست مسافت اسپیسر ویل فیکس از یکدیگر 75cm در حیث گرفته شود و در شرایطی‌که خاموت ها یا این که کمرکش ها درون کانال آرماتور بندی باشد بایستی ویل فیکس ها را به میلگردهای اصلی عمودی نصب نمود .
اسپیسر ویلسان یا این که اسپیسر گرد منحصر به کار گیری در سطح های عمودی با وزن میانگین میباشد این اسپیسرها فاقد دندانه در اطراف خارج خویش میباشند و اطراف خارجی اسپیسر ویلسان به وسیله کمان های منظم با استقامت مطلوب پوشیده شده‌است که احتمال شکستن دندانه های اسپیسر در تماس با قالب در اسپیسر ویلسان منتفی میباشد . اسپیسر ویلسان در اشکال ردیف های عمودی مانند دیوارها ، ستونها ،‌مقاطع مدور و … در بتن های درجا یا این که پیش ساخته به طور گسترده گزینه استعمال قرار می‌گیرد .
اسپیسر ویلسان قوی به جا دادن میلگرد8mm الی 22mm باطن شاخک های خویش هست . ترازو مصرف اسپیسر ویلسان 3 عدد در هر متر مربع برای هریک از سطح ها آرماتوربندی می‌باشد و در ستونها ترازو استعمال 16 عدد اسپیسر در هر ردیف 3 متری میباشد .

 

اسپیسر کیج فیکس

 

اسپیسر کیج فیکس منحصربه‌فرد ساخت پوشش بتنی در شمع بندی های ستونی یا این که کانال ای می‌باشد و عمده مصرف اسپیسر کیج فیکس در شالوده پل ها ،‌ قالب های لغزنده ،‌ قالب های بالارونده ، ‌بنا های دریایی و کلاً تمامی بنا های بتنی عمودی سنگین میباشد . اسپیسر کیج فیکس فاقد دندانه در گوشه و کنار خویش میباشد و این مزیت را تولید میکند که در اثر تکان و روندگی قالب ها هیچ آسیبی به اسپیسر و مسلما آن به بنا وارد نشود .

اسپیسر کیج فیکس بعد از بافته شدن میلگردی کانال قفسه شمع در وقتی که قفسه شمع مهیا ورود به چاه حفاری گردیده است ،‌روی میلگردهای اسپیرال ( خاموتها)‌نصب میگردد تا مسافت لازم جهت پوشش بتنی میلگردها نسبت به خاک را تولید نماید . اسپیسر کیج فیکس حاذق به حفظ میلگردهای 8mm الی 14mm درون شاخک های خویش میباشد و ترازو مصرف آن در کانال های قفسه شمع 8 عدد در حین قطر کانال میلگردی می‌باشد و در هر طول 5/1 متر می بایست تکرار شود .

توضیح اجمالی کاربرد اسپیسر

اسپیسر نیلینگ

 

اسپیسر نیلینگ جهت پوشش میلگردهای انکراژ و تحکیم خاک و همینطور کاشت میلگرد و انکر بولت ها آیتم به کار گیری قرار می‌گیرد قابل ذکر میباشد که به کارگیری از انکر بولت ها برای دوری از ریزش خاک دیواره و سقف تونل و نیز در ترانشه ها الزامی هست . به کارگیری از اسپیسرنیلینگ این مزیت را ساخت می نماید که میلگردها نسبت به محل گمانه ها در راس قرار گیرند و بازدارنده تماس میلگردها با خاک گردیده و بازدارنده خوردگی میلگرد شوند و بدین ترتیب از ریزش و رانش احتمالی خاک ترانشه ها و تونل ها پرهیز می‌گردد .

اسپیسر نیلینگ با دقت به قطر گمانه تولید گردیده تعیین گردیده و در دور و بر میلگرد قرار می‌گیرد . ترازو مصرف اسپیسر نیلینگ با مسافت 5/1 متر از یکدیگر در حین انکر بولت ها هست . بهتر میباشد برای ثبت بهتر اسپیسر نیلینگ روی آرماتورها ،‌ بعد از قرارگیری حول آن با سیم آرماتور بندی بسته شود .

 

اسپیسر استرند فیکس

 

اسپیسر استرند فیکس برای حفظ گمانه هایی که به وسیله گروه ای از استرندهای نیلینگ به کارگیری می توان به عمل می رود همینطور برای مونتاژ کابل های استرند در راستای مقاوم سازی کوه ها ،‌ سد سازی و تولید پل ها کاربرد داراست . استرند فیکس در راءس کابل های استرند قرار گرفته و کابل های استرند در شیارهای طولی آن قرار می گیرند و لوله مربوطه از ترک میانه آن عبور میکند . پیشنهاد میشود برای ثبت طولانی تر کابل های استرند روی استرند فیکس بعد از قرارگیری اسپیسر ، حریم آن به وسیله مفتول بسته شود . واحد سنجش مصرف اسپیسر استرند فیکس 2 عدد در هر متر ارتفاع کابل های استرند میباشد .

 

اسپیسر لوله مخابراتی

 

اسپیسر لوله مخابراتی قطعاتی مطلوب برای نگهداری مسافت و پیرایش ظریف بین لوله ها و خودداری از احتمال برخورد لوله ها در هنگام بتن ریزی به یکدیگر است . اسپیسر لوله مخابراتی دربرگیرنده دو بخش رویکرد و کفی میباشد که سبب ساخت مسافت منظم و یک پارچه در میان داکت های مخابراتی می گردد .

عمده مصرف اسپیسر لوله مخابراتی جهت تاسیسات و عملیات مخابرات شهری و پروژه های صنعتی مانند پالایشگاه و پتروشیمی می باشد . اسپیسر لوله مخابراتی برای قرارگیری دو سایز 4 اینچ و 6 اینچ پباده سازی گردیده اند و عدم استعمال از اسپیسر لوله مخابراتی موجب عدم رعایت مسافت ظریف میان لوله ها و احتمالاً واکنش در اثر بتن ریزی به یکدیگر و طبعاً‌ شکستگی و ساخت زیان شدید به پروژه شود . معیار مصرف اسپیسر لوله مخابراتی در لوله های مدفون فارغ از عملیات بتن ریزی در هر 2 عدد از ارتفاع لوله ها 1 عدد هست و در لوله های مدفون با عملیات بتن ریزی در هر 5/1 متر از ارتفاع لوله ها 1 عدد هست .

توضیح اجمالی کاربرد اسپیسر

اسپیسر تیرچه

 

اسپیسر تیرچه محصولی فعالیت آمد و امروزی جهت محافظت مسافت ظریف برای خرپاهای تیرچه مهیا بافته گردیده

در کارخانه یا این که تیرچه های صنعتی در هنگام حمل ونقل و

قراردادن آن‌ها درون کادر های فلزی ،‌ تیرچه یا این که فوندوله می‌باشد .

اسپیسر تیرچه علاوه بر داشتن دو قفل کن جانبی برای گیرش میلگردهای اصلی خرپای تیرچه بصورت تک تقویت و

دو تقویت اواسط نیز ساخت می‌شود واحد سنجش به کار گیری

از تیرچه 1 عدد در هر متر طول از خرپای تیرچه است .

اسپیسر تیرچه در حین حمل و نقل خرپای تیرچه مهیا از محل سوله

به پروژه برای پرهیز از دفرمه شدن ، روی میلگردهای اصلی خرپاها نصب گردیده بعد بارگیری روی ماشین انجام میگردد .

طریق مصرف اسپیسر تیرچه در حین تولید تیرچه به این ترتیب میباشد

که فواصل موردنیاز درون قالب فلزی تیرچه یا

این که فوندوله قرار میگیرد بعد خرپای تیرچه باطن آن قرار داده گردیده و

آنگاه میلگرد تقویت باطن قفل کن اثبات شود .

توضیح اجمالی کاربرد اسپیسر های استفاده شده در بنا بتنی

بازدید از سایت ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *