راهنمای خرید رابیتس

خرید رابیتس براساس نیاز شما و هدفتان از رابیتس کاری انجام میگیرد . برای خرید رابیتس کارآمد که بتواند پاسخگوی نیاز شما باشد و از صرف هزینه مازاد اجتناب شود بایستی بدانید که هر رابیتس دارنده چه خصوصیت هایی است؟ در واقع رابیتس چه می‌باشد و چه کاربردی داراست . در‌این مقاله به بررسی رابیتس و گونه های آن و خصوصیت های هریک می‌پردازیم و بعد از آن با توضیح کاربرد هر مدل , شما‌را در گزینش و خرید رابیتس مطلوب موعظه میکنیم .

رابیتس از کشش ورق های گالوانیزه و مراحل پرس کاری و برش کاری روی آن ساخت می شود . ورق گالوانیزه دارنده ایستادگی بالایی در قبال خوردگی و زنگ زدگی است و این خواص در رابیتس هم به چشم می‌خورد . این خصوصیت از مزایای رابیتس به حساب میاید . رابیتس ها بر حسب وزن و تعداد ستون گوناگون می باشند و همین موجب تفاوت کاربرد آنان می شود . بیشترین کاربرد آن در صنعت ساختمانی به مراد گچ کاری سقف های کاذب و برای سنگ کاری نما است . رابیتس همینطور برای پوشاندن تیر آهن ها و بتن های سیمانی و ساخت پوشش برای تاسیسات هم مورد به کارگیری قرار میگیرد . برای پوشاندن ترک های دیوار ها و در چینش هم رابیتس آیتم قابل قبولی است .

 

رابیتس بندی

رابیتس به طور معمول در بعد ها 60 سانتی متر در 240 سانتی متر ساخت میگردد . وزن رابیتس به وزن ورق گالوانیز بستکی دارااست چنان که هر چه وزن ورق گالوانیزه بیشتر باشد وزن رابیتس نیز بیشتر خواهد بود و این عامل مهمی در بها رابیتس به شمار میاید . تفاوت دیگر رابیتس ها در تعداد ستون آن هاست .

این مال بنابر وزن و ضخامت ورق گالوانیزه دارنده وزن های متمایز است و طبعاً بر بها ها تاثیر گذار است . دیگر تفاوت رابیتس ها در تعدا ستون آن هاست . این کالا در کشور ایران در گونه های 9 و 11 و 13 ستون ساخت و به بازار عرضه می گردند که هرکدام در موقعیت سبک , نصفه سنگین وزن و سنگین وزن ایجاد میشوند . رابیتس 17 کیفیت بالا ترین دسته رابیتس است که در کشور ایران ایجاد نمیشود . بدیهی است که هر چه تعداد ستون بیشتر باشد کیفیت و ارزش آن فراتر میرود البته این به معنای این نیست که به کارگیری از رابیتس 9 و 11 شما‌را متضرر می نماید و موجب صرف هزینه فارغ از کارآیی مورد نظر می شود .

 

خرید اشکال رابیتس

با اعتنا به تنوع این فرآورده , برای خرید رابیتس بایستی به وزن و تعداد ستون آن دقت کرد و مبنی بر موقعیتی که ما می‌خواهیم از آن به کارگیری کنیم وزن و تعداد ستون را انتخاب کنیم .

رابیتس های تولیدی و مورد به کار گیری در کشور ایران , عبارت است از :

 

کلیاتی درباره ی خرید رابیتس

همان طور که گفته شد بیشترین کاربرد رابیتس به کار گیری از آن در نما و سقف کاذب است . برای رابیتس کاری , رابیتس را با سیم رابیتس بندی به میلگرد 10 می بندند . برای نما شایسته ترین مدل آن رابیتس 13 ستون است . هر چه وزن ورق گالوانیزه بیشتر باشد , وزن رابیتس هم بیشتر می شود و رابیتس سنگین وزن تر بار بیشتری را می‌تواند تحمل نماید . و هر چه وزن سنگ نما بیشتر باشد از رابیتس سنگین وزن تر به کارگیری می شود . استعمال از رابیتس 13 ستون برای گچ کاری سقف های کاذب ابدا پیشنهاد نمی‌شود و عامل این دستور سنگینی آن است . برای گچ بری ها و گچ کاری ها و سقف کاذب از رابیتس های 9 ستون و 11 ستون استعمال می شود . رابیتس های 9 و 11 ستون بیشتر از رابیتس 13 ستون به ملات نیاز دارا هستند .

با دقت به این که بعد ها رابیتس 60 * 240 سانتی متر است مساحتی حدود 1 . 4 متر دارااست بدین ترتیب هر برگ رابیتس حدود 1 . 4 متر را پوشش میدهد و برای خرید رابیتس باید مساحت مورد نظر را بر 1.4 تقسیم کنیم تا تعداد برگ رابیتس بدست بیاید.

راهنمای خرید رابیتسراهنمای خرید رابیتس

بتن آرکا

برای بازدید از سایت دیگر ما اینجا کلید کنید.

با تشکر از دیدن شما

راهنمای خرید رابیتس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *