روان کننده بتن چیست

 

روان کننده بتن چه میباشد

ماده افزودنی روان کننده بتن یک کالا کارآمد و مقرون به صرفه بر مبنا لیگنوسولفونات هست که به جهت حصول به همت و کاهش آب بتن به طرح اختلاط بتن افزوده میگردد . افزودنی بتن روان کننده بتن بر پایه لیگنوسولفونات ماده افزودنی با کارایی چندگانه میباشد که علاوه بر کاهش میزان آب بتن ،‌ نگهداری کارایی بتن و تاخیر در گیرش را در پی خواهد داشت . در استاندارد ملی کشور ایران تعریفی که برای افزودنی روان کننده بتن در نظرگرفته میباشد بنابراین میباشد که روان کننده بتن کاهنده آب محصولی میباشد که فارغ از تغییر تحول در روانی مقدار آب مخلوط بتن را کم کند ویا سوای تغییر تحول مقدار آب اسلامپ یا این که جریان روانی را به میزان چشمگیری ارتقاء دهد ویا اینکه هر دو اثر را به طور به طور همزمان برای بتن تولید نماید مکانیزم اثر روان کننده بتن بر روی ذرات سیمان براین اساس میباشد که بارهای منفی ذرات افزودنی روان کننده بتن بر پایه لیگنوسولفونات موجب جذب شدن آن به یون های کلسیم مثبت بر روی سطح ذرات سیمان می‌گردد و در نهایت بعداز جذب شدن ماده افزودنی روان کننده بتن به سطح ذرات سیمان ،‌دور از هم شدن ذرات سیمان از دو مکانیزم دافعه الکترواستاتیکی و ممانعت فضایی رخ می‌گیرد . همینطور ماده افزودنی روان کننده بتن اثر مطلوبی روی کلوخه های سیمان دارااست . با تشکیل کلوخه های سیمان ، آب در کلوخه های سیمان به تله می افتد و در نهایت تلاش ترکیب بتنی نسبت به حالتی که ذرات سیمان از هم مستقل می‌باشند کاهش می‌یابد . با اضافه کردن روان کننده بتن بر پایه لیگنو سولفونات به بتن این کلوخه ها از هم گشوده گردیده و موجب پخش ذرات سیمان میگردند . بنابراین دانه های سیمان به طور منقطع و غیر چسبیده در ترکیب حضور خواهند داشت که‌این دستور منجر آسوده تر شدن حرکت ذرات و روانی ادغام بتنی خواهد شد . مکانیزم ذکر شده تغییری در حجم بتنی ایجاد نخواهد کرد و فقط سبب آزاد شدن آب های به تله افتاده در کلوخه های سیمان می‌گردد . در‌این‌صورت تماس میان ذرات سیمان کاهش پیدا کرده و به کارگیری با صرفه تری از سیمان موجود صورت میگیرد . میزان مصرف روان کننده بتن می بایست بوسیله انجام آزمایشات ظریف کارگاهی و حالت محیطی و مصالح آیتم به کار گیری برای تهیه و تنظیم ترکیب بتنی به حساب آوردن شود . البته باتوجه به آزمایشات و تجارب میزان به کارگیری از روان کننده بتن 5/1 تا 2 درصد سیمان مصرفی بتن هست که با ارتقاء 2 درصدی روان کننده بتن به ادغام بتنی می توان تا 12 درصد از آب اختلاط بتن را کاهش بخشید . دقت شود که اعداد نقل شده با اعتنا حاصل حاصله از آزمایشات افزودنی بتن روان کننده بتن شرکت آرکا بتن بر اساس لیگنو سولفونات با میزان مواد جامد 30٪‌ است و در شرایطی‌که تغییری در هر کدام از پارامترها بوجود بیاید میزان کاهش آب دستخوش تغییر و تحول خواهد شد . اعتنا شود که مصرف بیشتراز حد پیشنهاد گردیده در بروشور شرکت آرکا بتن برای روان کننده بتن عصر گیرش را تغییر تحول داده و سبب ارتقا مقدار حباب های هوا در بتن خواهد شد .

روان کننده بتن چیست

جهت اضافه کردن مواد افزودنی روان کننده بتن شایسته ترین راه سفارش گردیده این میباشد که مقدار انتخاب نشده از فرآورده روان کننده بتن با 2 برابر حجم آب ادغام گردیده و آن گاه به ترکیب بتنی بیشتر شود . همینطور روان کننده بتن را در هنگام ایجاد بتن در بچینگ و یا این که به ادغام بتن آماده در تراک میکسر نیز می قدرت اضافه نمود . دقت شود که توزین ظریف ماده افزودنی روان کننده بتن با دقت به سیمان مصرفی بسیار دارای اهمیت میباشد و بایستی دقیق صورت بپذیرد . بعداز اضافه کردن ماده افزودنی روان کننده بتن به ادغام بتنی به ازای هر متر مکعب از بتن بایستی دست‌کم 1 دقیقه میکس صورت پذیرد . به کارگیری از ماده افزودنی روانساز بتن بر مبنا لیگنو سولفونات خاصیت ویژه ای به شرح پایین برای بتن ساخت خواد نمود :

همینطور مصرف روان کننده بتن موردها کاربرد گسترده ای را به شرح تحت تولید خواهد نمود :

موقعیت             مایع

رنگ              قهوه ای

وزن اختصاصی            1/1 gr/cm3

استاندارد            ASTM C494              ISIRI 2930

PH              حدود 7

یون کلر           ندارد

"<yoastmark

قیمت روان کننده بتن

لطفا برای اخذ لیست قیمت روان کننده بتن / قیمت روان کننده بتن بر مبنا لیگنوسولفونات / قیمت روان کننده بتن نرمال / روانساز بتن لیگنو سولفونات / روانساز بتن نرمال با محل کار فروش شرکت بتن آرکا تماس نتیجه ها نمایید .

بازدید از سایت دیگر ما

روان کننده بتن چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *