واتر استاپ بنتونیتی چیست

واتراستاپ بنتونیتی چه است

واتراستاپ بنتونیتی یا این که نوار آب بند بنتونیتی محصولی کارآمد بر اساس سدیم بنتونیت فعال در ماتریس بوتیل رابر با خواص ارتجاعی بسیار زیاد و ارتقا حجم میباشد که برای خودداری از نفوذ آب و رفع نشت درزهای اجرایی و مقاطع بتن ریزی گزینه به کارگیری قرار میگیرد . واتراستاپ بنتونیتی در هنگام تماس با آب بتن انبساط مییابد و تمام حفرات خالی بتن حول خویش را لبریز می‌نماید و بنابراین بازدارنده از عبور آب از درزهای بتنی میگردد . واتر استاپ بنتونیتی برای به کارگیری در درزهای سرد و اجرایی مطلوب میباشد و در درزهای گرم و انبساطی مطلوب نمیباشد . در مواردی که به کار گیری از واتراستاپ pvc در درزهای بتنی انجام نشده میباشد به کارگیری از واتراستاپ بنتونیتی مورد قابل قبولی میباشد و به راحتی قابل نصب و اجرا میباشد .

واتر استاپ بنتونیتی چیست

همچنینی برای آب بندی به دور لوله ها و درزهای اجرایی غیر قابل پیش بینی و همینطور نقاطی که ضخامت بتن آنان نادر میباشد واتراستاپ بنتونیتی یا این که واتراستاپ منبسط شونده مورد قابل قبولی میباشد . واتراستاپ بنتونیتی بعد از تماس با آب تا 300 درصد ارتقاء حجم خواهد داشت از واتراستاپ بنتونیتی برای آب بندی درزهای سرد برای مراقبت آرماتورها ،‌پر نمودن درزها و حفره های بتن اجرا در مقاطع لبریز آرماتور ،‌ اجرا بر روی سطح های بتنی ناصاف ، آب بندی درزهای اجرایی سطح های افقی و عمودی ، آب بندی سطح های ناهموار یا این که درزهای سرد احتمالی ،‌آب بندی به دور لوله ها و جایگزین نمودن فلنچ های آب بند ،‌ آب بندی انواع درزهای اجرایی و مقطع بتن ریزی ،‌آب بندی سدها ، تونل ها ، ‌استخرها و کانالهای آب ،‌آب بندی تصفیه منزل های آب و فاضلاب ،‌آب بندی فونداسیون ها و بنا های مدفون و نصفه مدفون و آب بندی مقاطع بتنی برشی و دیوارهای باربر می توان استفاده کرد . واتراستاپ های بنتونیتی خاصیت و ویژگیهای منحصر به فرد به شخصی از جمله محافظت شکل نخستین خود در قبال فشار آب ،‌ مقاومت در قبال نم و رطوبت و خشک شدن مداوم بنا بتنی ، ‌قابلیت و امکان تاخیر اضافه در سیستم متورم ساز ، کارایی همیشگی و کامل ،‌ سوای نیاز به اورلپ کردن یا این که جوشکاری در طول نصب ،‌ صورت پذیری زیاد و نسبتاً‌آزاد ، ‌غیر سمی و قابل به کارگیری در معرض آب میباشد .

واتر استاپ بنتونیتی چیست

طریق مصرف واتراستاپ بنتونیتی این چنین میباشد که پیش از اجرا همه سطح ها زیر کار باید خشک ،‌ پاک و عاری از هرگونه آلودگی ، گرد و غبار ،‌ اجزای سست ،‌چربی و … گردد . برای اتصال واتراستاپ بنتونیتی به بتن از چسب منحصربه‌فرد به کارگیری می گردد . برای این خواسته سطح مورد نظر برای نصب واتراستاپ بنتونیتی را به وسیله چسب آغشته نموده و آن‌گاه واتراستاپ بنتونیتی را روی آن بچسبانید ،‌ برای نصب واتراستاپ بنتونیتی در درزهای عمودی یا این که سقفی به کارگیری از میخ فولادی برای حصول از عدم گسستگی نوار از بتن بلامانع هست .برای اورلپ کردن دو سر واتراستاپ بنتونیتی را برای نصب به یکدیگر بایستی در کنار هم محکم فشار دهید و ثابت سازید بدین ترتیب نیاز به اورلپ کردن نیز نیست . نصب واتراستاپ بنتونیتی بسیار معمولی میباشد و یک کارگر معمولی در ساعت قادر است 100 الی 120 متر طول واتراستاپ بنتونیتی را نصب کند . واترستاپ بنتونیتی نسبت به واتراستاپ pvc تحمل فشار آب بالایی داراست و مانند واتراستاپ های pvc با تغییرات فشار آب وضعیت خویش را از دست نمی دهد میزان مصرف واتراستاپ بنتونیتی بستگی به طول فعالیت داراست .

واتر استاپ بنتونیتی چیست

برای مصرف و نصب واتراستاپ های بنتونیتی می بایست موارد ذیل را مدنظر قرارداد:

واتر استاپ بنتونیتی چیست

خصوصیات فیزیکی و شیمیایی واتراستاپ بنتونیتی :

رنگ                             مشکی

نسبت ارتقاء حجم              200%

وزن منحصر در دمای °25 درجه            gr/cm3 35/1

نسبت تغییر تحول طول                  5% ±

تغییر‌و تحول صورت ظاهری              فارغ از موقعیت غیر معمولی

تست مقاومت در قبال سوز و سرما               فارغ از شرایط غیر معمولی

سایز              mm 20*30

تغییر و تحول حجم بعداز 7 روز در آب              دست‌کم 100%

تغییر‌و تحول حجم بعداز 14 روز در آب                دستکم 150%

درصد ازدیاد طول               300%

میزان نفوذ پذیری           mm 45

استاندارد           ASTM D 217

مقاومت هیدرو استاتیک           m 70 ≥

 

واتر استاپ بنتونیتی چیست

 

 

قیمت واتراستاپ بنتونیتی :

برای اخذ ارزش واتراستاپ بنتونیتی / نوار آب بندی بنتونیتی / واتراستاپ منبسط شونده با دفتر کار فروش شرکت بتن آرکا تماس نتایج کنید .

بازدید از سایت دیگر ما

واتر استاپ بنتونیتی چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *