اسپیسر متوسط مکس فیکس

اسپیسر مکس فیکس

Max Fix Spacer

اسپیسر متوسط مکس فیکس، مناسب برای دال های بتنی و سازه های نیمه سنگین مانند پوتر و فونداسیون های با میلگردهای کوچکتر می باشد که دارای تحمل بار نقطه ای تا 150 کیلوگرم می باشد و برای سایز میلگرد 8 الی 20 تولید می شود. اسپیسر متوسط مکس فیکس در سایزهای 3  تا 7/5 سانت تولید می گردد.

 

کاربرد : سازه های متوسط مانند فونداسیون ،پوتر و کف سازی های سنگین

 

ویژگی ها : قیمت بسیارمناسب، استحکام بالا با قابلیت تحمل بار نقطه ای تا 150 کیلوگرم

 

نحوه استفاده: اسپیسر مکس فیکس دارای دو شاخک قفل کن می باشد و قادر به نگهداری میلگردها با سایز متوسط در داخل خود می باشد. اسپیسر مکس فیکس به صورت عمودی در زیر میلگردهای اصلی قرار می گیرند.

 

میزان مصرف:

 

– کف های نیمه سنگین:

میزان مصرف ۴ عدد در هر متر مربع می باشد .

– تیر ها و پوتر ها:

میزان مصرف ۳ عدد در هر متر طول ( در هر ردیف دو عدد با فاصله ۶۰ الی ۷۰ سانتی متر از یکدیگر)

 

اسپیسر متوسط مکس فیکس، با توجه به طراحی ویژه و توان باربری متوسط خود برای استفاده در سطوح متوسط و نیمه سنگین مانند تیرها ، پوترها ، کف های با وزن متوسط ، کف راه پله ها و سقف های نیمه سنگین طراحی شده است.

چنانچه قطر میلگرد در حدود 8 الی 20 میلیمتر باشد، این لزوم را ایجاد نمی کند که حتما از کاور پلاستیکی مکس فیکس استفاده شود . همیشه باید با توجه به توان باربری اسپیسر مکس فیکس و محاسبه وزن شبکه میلگردی در متر مربع، نسبت به انتخاب نوع اسپیسر و تعداد مصرفی در یک متر مربع اقدام نمود.

چنانچه پس از محاسبه وزن شبکه میلگردی در یک متر مربع ، مقادیر به دست آمده از حد متوسط بالاتر باشد ، افزایش تعداد اسپیسر متوسط مکس فیکس منطقی و مقرون به صرفه نیست و بهتر است از اسپیسر پلاستیکی هارد فیکس استفاده شود ، زیرا توان باربری نقطه ای 2 برابر نسبت به ماکس فیکس دارد و بالطبع نیاز به استفاده کمتری در متر مربع است و از لحاظ اقتصادی و زمان اجرا بسیار مقرون بصرفه تر خواهد بود.

پیشنهاد می شود اسپیسر متوسط مکس فیکس برای سازه های با قطر میلگرد حداقل 10 مورد استفاده قرار گیرد ، زیرا میلگردهای با قطر پایین تر، درون شاخک های کاور پلاستیکی ماکس فیکس به خوبی قفل و تثبیت نخواهند شد و حالت لقی خواهند داشت.

دقت نمایید جا زدن میلگرد داخل اسپیسر پلاستیکی بتن ، همراه با پیچش و چرخاندن بصورت جانبی نباشد، زیرا ممکن است موجب شکستن شاخک های اسپیسر پلاستیکی شود.

اسپیسر متوسط مکس فیکس برای قرارگیری میلگرد تا حداکثر قطر 20 میلیمتر طراحی شده است و چنانچه ایجاد کاور بتنی برای میلگردهای با سایز بزرگتر ( تا 32 میلیمتر ) مدنظر است، باید از اسپیسر قوی سنگین هارد فیکس استفاده شود و چنانچه قطر میلگردها بسیار بزرگتر از مقادیر مذکور است، استفاده از اسپیسر پلاستیکی بتن گزینه مناسبی نمی باشد.

جدول مشخصات محصول

تعداد در بسته

سایز میلگرد

پوشش بتن (mm)

کد محصول

500

6 – 18

30

MF 30

500

6 – 18

40

MF 40

500

6 – 18

40

MF 50

300

6 – 18

75

MF 75

اسپیسر مکس فیکس