طرز نصب واتراستاپ

واتراستاپ یکی قطعاتی جانبی میباشد که برای اجرای بنا های بتنی گزینه استعمال قرار می‌گیرد. انگیزه از نصب و اجرای واتراستاپ آب بندی درز های اجرا گردیده در بنا و انبساط بنا های هیدرولیکی و یا این که بنا هایی میباشد که در معرض آب می‌باشند. درین نوشته‌ی علمی شیوه نصب وتراستاپ حفره دار و تخت توضیح داده میگردد . از واتراستاپ در مورد ها مختلفی به کارگیری میشود و امروزه کاربرد فراوانی دارااست. از جمله کاربرد های این قطعه عبارت میباشد از:

طریق نصب واتراستاپ تخت و حفره دار

همان گونه که قبلا گفته شد واتراستاپ از قطعات جانبی در بنا های گوناگون میباشد
که نقش مهمی نیز دارد. از این رو نحوه نصب واتراستاپ بسیار مهم میباشد.
یک کدام از نکات مهمی که در نصب واتراستاپ بایستی گزینه اعتنا قرار گیرد
این میباشد که‌این قطعه باید دقیقا در محل خویش قرار بگیرد.
در کل این قطعه دربرگیرنده دو مدل میباشد که واتراستاپ تخت و حفره دار از گونه های واتراستاپ میباشد.
برای نصب واتراستاپ حفره دار قطعا بایستی حفره کاملا در داخل درز قرار گیرد.
در حالتی که که حفره به خیر و خوبی داخل درز جا نیفتد به کارگیری از آن بی نقص بلا به کارگیری است.
همینطور زمانی که از واتراستاپ های تخت به کار گیری می‌کنید بایستی نهایت توجه را به عمل ببرید
تا نصف عرض آن در مرحله ی اولیه بتن ریزی گنجانده شود. به دلیل آن که در رخ عدم این اجرای این نصیب آب بندی به خیر و خوبی انجام نمی پذیرد.
دومی نکته در نصب درست واتراستاپ مهار کردن بدون نقص آن میباشد. این فعالیت موجب می گردد تا در هنگام بتن ریزی حرکتی در آن رخ نگیرد.در سمت و سوی مهار کردن بال های واتراستاپ می توان از گیره های حفظ کننده ی واتراستاپ که 4 گیره در هر متر میباشد مصرف شود. ابدا نباید در سمت عبور سیم های حفظ کننده از سوراخ کردن واتراستاپ به کار گیری گردد.
سو‌مین نکته ویبره کردن بتن استفاده شده در نزدیکی واتراستاپ میباشد. این عمل سبب ساز مدفون شدن واتراستاپ در بتن گردیده و سبب ساز بهتر شدن نصب درین مرحله می‌گردد. به کار گیری از بتنی که دارنده دانه های ریزتری باشد بهتر میباشد. چون بالچه ها و برجستگی ها وقتی میتوانند به صورت مطلوب فعالیت کنند که بتن فاقد هر گونه خلأ در حوالی واتراستاپ باشد. به کار گیری از واتراستاپ تمیز مهم میباشد. در‌این حالت چسبندگی مناسب خویش را با بتن محافظت خواهد کرد.
طریق T یکی‌از نحوه هایی میباشد که به وسیله اکثری از کارخانه ها در سمت و سوی اتصال دو قطعه ی واتراستاپ گزینه به کارگیری قرار می‌گیرد. این طرز بوسیله همپوشانی دو سر دو قطعه ی واتراستاپ انجام میگیرد که از طریق های استاندارد نصب واتر استاپ پیروی نمی نماید. ادله این امر این میباشد که عاج های واتر استاپ بازدارنده از چسبندگی بدون نقص سطح ها به یکدیگر میشود و همین زمینه باعث می گردد تا آب بندی و کشش آن در گیر انواع شود. از طرفی این شیوه موجب ارتقا ضخامت واتر استاپ و در فیض ارتقاء نیروی محوری در آن خواهد شد.

 

طرز نصب واتراستاپ

مزایای واتراستاپ چه میباشد ؟

او‌لین نکته ای که گذشته از توضیح مزایای واتراستاپ بایستی دانست این میباشد که واتراستاپ قطعه ای بسیار ضروری میباشد. در محل ها و مناطقی که در آنها دو بتن متفاوت در کنار یک دیگر قرار دارا هستند قابلیت و امکان نفوذ آب بسیار بالاست. به این دلیل که بیشترین ضعف را دارا هستند. از این رو برای دوری از این مراحل بایستی در همه مفاصل از واتراستاپ به کار گیری گردد. مزایای به کار گیری از واتراستاپ غیر از مورد نقل شده به شرح پایین میباشد:

خصوصیت های یک واتراستاپ استاندارد چه می‌باشد ؟

واتراستاپ پی وی سی

واتراستاپ پی وی سی یکی‌از گونه های واتراستاپ هایی میباشد

که از جنس پی وی سی میباشند.

این دسته واتراستاپ ها عادی از پر استفاده ترین و پر کاربرد ترین مدل واتراستاپ ها می باشند

که در بنا های متفاوت بتنی آیتم به کارگیری قرار میگیرند.

از جمله مواقعی که منجر تبدیل واتراستاپ پی وی سی به جور پر کاربرد آن شد تطبیق پذیری و سعی بالای آن در طولانی تر بنا ها بوده میباشد.

از این رو آن را به یک قطعه ی پر استفاده تبدیل کرده است.

از جمله خصوصیت های مثبت و بسیار مهم این گونه از واتراستاپ ها می شود به خصوصیت مختص فیزیکی آن،

الاستیسیته ی ذاتی عالی و همینطور مقاوان بالا در قبال مواد شیمیایی که حمل کننده آنها آب میباشد اشاره کرد.

از این رو موجب می‌شود که طولانی تر مهندسین در موردها متعدد به کارگیری از این گونه واتر استاپ را ترجیح دهند.

معمولا در ایجاد تونل ها، فاضلاب ها، مخازن ذخیره ی آب و آبراه ها ، فوندانسیون ها و مهار نخستین و ثانویه از واتر استاپ های پی وی سی به کار گیری می‌گردد. این مدل از واتراستاپ ها دارنده فرم و سایز های متفاوت بوده و در بازار عرضه می‌شوند. که شما می‌توانید با دقت به گونه مفصل خویش نوعی از آن را به کار گیری کنید.

طرز نصب واتراستاپ

برای راهنمای بیشتر با محل کار فروش شرکت آرکا بتنا تماس نتیجه ها نمایید .

بازدید از سایت دیگر ما

طرز نصب واتراستاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *