انواع اتصالات قالب فلزی بتن

بولت تمام رزوه در مشهد

بولت تمام رزوه

واشر کاس

واشر دولوله قالب بندی

واشر دولوله

مهره خروسکی قالب فلزی

مهره خروسکی

نبشی پانچ

گیره متوسط قالب بندی

گیره متوسط

بولت عصایی در مشهد

بولت عصایی

پین و گووه قالب بندی فلزی

پین و گوه

بست داربست چهارپیچ

لوله داربست

سرجک

میان بولت چدنی

جهت اتصالات قالب فلزی بتن (ادوات قالب بندی) به یکدیگر، مقاوم سازی آنها در برابر فشارهای وارده و  از ملزومات قالب بندی بتن به شرح زیر استفاده می گردد:

– پین وگوه: پین و گوه از دو ورق فلزی  به صورت نری و مادگی ساخته شده که مناسب ترین وسیله جهت اتصال آسان پنل های مدولار به یکدیگر می باشد .

– گیره متوسط (گیره دوپایه ، گیره لوله و): وظیفه این قطعه اتصال لوله ( پشت بند افقی ) به قالب می باشد. گیره ها به گونه ای طراحی و ساخته شده اند که امکان اتصال به قالب فلزی را در هر نقطه و هر جهت، امکان پذیر می سازد.

– گیره بلند (گیره پروفیل): در صورت استفاده از قوطی یا ناودانی به جای لوله در پشت بند افقی از گیره بلند استفاده می گردد. از این گیره برای اتصال پشت بند قائم به قالب نیز استفاده می شود.

– بولت عصایی: بولت عصایی یا (گیره سولجر) وظیفه اتصال سولجر به لوله پشت بند قالب را به عهده دارد.

– واشر دولوله : این نوع واشر در مواقعی که بجای سولجر از دولوله جهت پشت بند قالب استفاده می شود کاربرد دارد.

– واشر کاس : جهت مهار بولت در پشت سولجر استفاده مي‌گردد.

اتصالات قالب فلزی بتن

– براکت (سکوی بتن ریزی) : براکت جهت انجام عملیات قالب بندی در سازه های مرتفع و یا سازه هایی که عملیات بتن ریزی در چند مرحله انجام می شود ، مورد استفاده قرار می گیرد .

 – قید ستون (گونیا) : از جمله اتصالاتی که برای ساخت ستون استفاده می شود.

– بولت و مهره بولت: در مواردی که حجم بتن ریزی بالایی مورد نظر است فشار وارده نیز افزایش می یابد برای جلوگیری از باز شدن قالبها از قطعاتی بصورت پیچ و مهره با عنوان بلت و مهره بلت استفاده می شود.

– نبشی صفر پانچ: نبشی پانچ شده قطعه ای است که در عملیات قالب بندی هیچ سطحی از بتن را تحت پوشش خود قرار نمی دهد و وظیفه آن فقط اتصال دو قالب عمود بر هم در قسمت خارجی سطح بتن می باشد .

اتصالات قالب فلزی بتن

– قالب فیلر: در برخی مواقع که هیچ ترکیبی از قالب های مدولار نتواند قالب های مورد نظر را پوشش دهد و یا باز شدن قالب را آسان نماید از فیلر استفاده می شود . قابل ذکر است از فیلر برای پر کردن سطوح با عرض کمتر از ۱۰ سانتی متر می توان استفاده نمود.

– سرجک (پیچ تنظیم) : پیچ تنظیم یا سرجک قابل رگلاژ قطعه ای است تشکیل شده از پیچ، کلگی u شکل و مهره کلنگی که جهت تنظیم فاصله موجود در قسمت بالای داربست قرار می گیرد.

اتصالات قالب بندی