اسپیسر مینی فیکس ؛ کلمپ فیکس
اسپیسر مینی فیکس ( کلمپ فیکس )
Mini Fix Spacer

اسپیسر مینی فیکس ؛ کلمپ فیکس اسپیسری ارزان و پر مصرف که در انواع کف ها و سقف های بافته شده با میلگردهای سبک (میلگردهای حرارتی) جهت انواع سقف های کامپوزیت، سقف های عرشه پولادی، قطعات پیش ساخته بتنی و … مورد استفاده قرار می گیرد. اسپیسر مینی فیکس قادر به تحمل بار نقطه ای تا وزن 25 کیلوگرم می باشد.

کاربرد :

سازه های سبک، سقف های کامپوزیتی،  قطعات پیش ساخته بتنی     

ویژگی ها :

قیمت بسیارمناسب،  قابلیت تحمل بارنقطه ای تا وزن 25 کیلوگرم

نحوه استفاده :

اسپیسر مینی فیکس دارای دو شاخک قفل کن می باشد و قادر به نگهداری میلگردهای با سایز پایین در داخل خود می باشد. اسپیسر مینی فیکس به صورت عمودی در زیر میلگردهای اصلی قرار می گیرد.

میزان مصرف:

در سقف های سبک مانند: سقف وافل و کامپوزیت میزان مصرف اسپیسر مینی فیکس ۴ عدد در هر متر مربع می باشد.

اسپیسر مینی فیکس ؛ کلمپ فیکس از نظر طراحی به گونه ای می باشد، که در سطوح افقی، با شبکه های میلگردی سبک مانند سقف ها مورد استفاده قرار گیرد.

اسپیسر مینی فیکس ؛ کلمپ فیکس قادر به قرار دادن میلگرد از قطر 6 تا 18 میلیمتر، داخل شاخک های خود است. ولی این توانایی دال بر این نیست که بتواند، بار وارده توسط سازه های میلگردی با قطر میلگرد بالا را تحمل کند، زیرا کاور پلاستیکی مینی فیکس برای سطوح افقی سبک با توان تحمل بار نقطه ای تا 35 کیلوگرم طراحی شده است و چنانچه قطر میلگردها در محدود مذکور باشد، ولی وزن سازه بالا باشد، باید از اسپیسر های قوی تر مانند اسپیسر ماکس فیکس یا هارد فیکس استفاده کرد.

چنانچه پس از محاسبه وزن شبکه میلگردی در یک متر مربع ، مقادیر به دست آمده، از حد توان اسپیسر مینی فیکس ؛ کلمپ فیکس بالاتر باشد ، افزایش تعداد اسپیسر مینی فیکس، به منظور پخش نیروهای وارده منطقی و مقرون به صرفه نیست و بهتر است از اسپیسر پلاستیکی قوی تر، مانند ماکس فیکس استفاده شود ، زیرا توان باربری نقطه ای حدود 4 برابربالاتر، نسبت به مینی فیکس را دارد و طبعاً نیاز به تعداد کمتری در هر متر مربع خواهد بود . از طرفی کاهش تعداد اسپیسر و انتخاب نوع مناسب ، از لحاظ اقتصادی و زمان اجرا، بسیار مقرون بصرفه تر خواهد بود.

پیشنهاد می شود از اسپیسر پلاستیکی مینی فیکس، برای سازه های با قطر میلگرد حداکثر 14 استفاده شود و برای قطرهای بالاتر از اسپیسرهای افقی قوی تر استفاده شود.

دقت نمایید جا زدن میلگرد داخل اسپیسر پلاستیکی بتن ، همراه با پیچش و چرخاندن بصورت جانبی نباشد، زیرا ممکن است موجب شکستن شاخک های اسپیسر پلاستیکی مینی فیکس شود.

 

 

جدول مشخصات محصول

تعداد در بسته

سایز میلگرد

  (mm) پوشش بتن

کد محصول

1000

6 – 18

20

CF 20

1000

6 – 18

25

CF 25

1000

6 – 18

30

CF 30

1000

6 – 18

40

CF 40

500

6 – 18

50

CF 50

400

6 – 18

75

CF 75

اسپیسر مینی فیکس